Northline City Crash TEST 2025 + inovácie

Pridané 04.03.2025 22:48:33 Počet zobrazení 1113

City Crash Test, Northline, EvoSpaceXL, RoadSpace, test, TUV, ADAC

Northline City Crash TEST 2025 + inovácie

 

Rok 2025 sa v Northline opäť nesie v znamení ďalších inovácií a noviniek napredávanejšieho modelu Northline EvoSpace XL. Box je vďaka aerodynamickému tvaru s predným difúzorom, nízkej výške a nadpriemernému objemu 420L jeden z najvyhľadávanejších a najpredávanejších boxov v prémiovej triede.

Krátka genéza vývoja boxu EvoSpace XL:


1. 2017 – uvedenie na trh
2. 2022 – zmena upínacieho systému na rýchloupínací TEF – TorqueEasyFix
3. 2023 – Dizajnový facelift vrchnej časti, pribudli extra kotviace body, kryty zámkov, 3D Chromotion logá
4. 2025 – vzhľadom na významné technické zmeny došlo k zmene modelového označenia na Northline RoadSpace. (Testovacie označenie EvoSpace XL 2.0.)

V prvom rade nastáva zmena materiálu z ktorého sa boxy vyrábajú. Pribudli dve nové prevedenia ABS platní  (Made in Austria) Antracit ShalowSpots a Hexagon BlackMat. Box má modernejší vzhľad, výbornú mechanickú odolnosť.

Northline

Novinkou je predný ochranný nárazový štít v čele boxu. V prípade extrémneho nárazu eliminuje otvorenie boxu rozložením nárazovej sily. Zároveň v prípade neupevnených vecí v boxe pôsobí ako ochranný „kôš".

CityCrashTest

Technickou inováciou prešiel aj samotný upínací mechanizmus. Upravil sa priemer čapu čeľuste, čím sa výrazne spevnil upínací mechanizmus a v kombinácií s úpravou doťahovacieho momentu ružice sa znásobila odolnosť upnutia. Pribudli aj gumené inzerty do vrchnej čeľuste, čím sa zlepšila odolnosť voči bočným silám tzv. losí test. (Bezpečnostná požiadavka DIN 75302:2019-06)

Northline Clamp

Vzhľadom na tieto rozsiahle inovácie, aj napriek tomu, že to nie je nutné sa firma Northline rozhodla absolvovať vo februári 2025 kontrolnú nárazovú skúšku CityCrash Test v skúšobnom ústave DEKRA podľa najnovšej normy ISO/PAS 111154:2023. Je to znakom priorít firmy Northline v bezpečnosti a kvality produktov.

Požiadavka na test opačného zrýchlenia (nárazu) sa udáva v preťažení „G" a je dané normou 10G. Ako je vidieť v záverčných grafoch testu bolo namerané nadmerné preťaženie až 11,6 G, čo výrazne prevyšuje požadovanú normu. Vzhľadom na náklad 50kg oceľových guličiek a 25kg lyží, celkové preťaženie boxu bolo neuveriteľných 870kg!

Ako teda prebieha nárazová skúška CityCrash test?

Na pojazdovú stolicu sa nainštaluje na základné strešné nosiče strešný box. Následne sa naložia vrecia s oceľovým závažím o hmotnosti 50kg. Na tie sa umiestnia lyže, ktoré sú jednotlivo vážené, aby ich váha v súčte bola presne 25kg. (maximálna nosnosť boxu 75 kg).

záťaž CityCrash Test

Crash Test

Náklad sa podľa návodu upevní upínacími pásmi (súčasťou balenia strešného boxu).

Nasleduje nárazová skúška, kde precízne snímače vyhodnotia opačné zrýchlenie, respektíve preťaženie v momente nárazu.

 

Napriek tomu, že  takýto náraz/preťaženie je vyslovene záležitosť ani nie promile užívateľov, je dôležité, aby tieto pravidlá dodržali všetci výrobcovia a tým robili naše cesty bezpečnejšími, napriek tomu, že to stojí veľa úsilia, inovácií a investícií.

Výsledné dáta testu: 

CityCrast test data

CityCrash Test data 2

 

Prihlásenie

Zabudnuté heslo

Predvoľby súkromia
Cookies používame na zlepšenie vašej návštevy tejto webovej stránky, analýzu jej výkonnosti a zhromažďovanie údajov o jej používaní. Na tento účel môžeme použiť nástroje a služby tretích strán a zhromaždené údaje sa môžu preniesť k partnerom v EÚ, USA alebo iných krajinách. Kliknutím na „Prijať všetky cookies“ vyjadrujete svoj súhlas s týmto spracovaním. Nižšie môžete nájsť podrobné informácie alebo upraviť svoje preferencie.

Zásady ochrany osobných údajov

Ukázať podrobnosti

Prihlásenie

Zabudnuté heslo

Produkt bol vložený do košíku
Pokračovať v nákupe Nákupný košík